Tuesday 1 December 2015

TANAH FREEHOLD HAK MILIK BEBAS, SELUAS 6.7 EKAR DI PUTRAJAYA, SELANGOR UNTUK DIJUAL

TANAH DI TEPI JALAN BERDEKATAN PUTRAJAYA, FREEHOLD HAK MILIK BEBAS, SELUAS 6.7 EKAR DI PUTRAJAYA, SELANGOR UNTUK DIJUAL
Maklumat Tanah:
Status Tanah Pertanian, Lot 944, Keluasan 6.679 Ekar Atau 2.703 Hektar, Taraf Tanah Freehold Hak Milik Bebas, Tempat Berhampiran Putrajaya, Mukim Dengkil, Daerah Sepang, Negeri Selangor, Zooning Kediaman Tiada Halangan Untuk Pembangunan.

Kedudukan Tanah:
Kawasan Tanah berada di tepi Jalan atau Bahu Jalan, jarak 5KM perjalanan ke Shopping Mall Alamanda, 7KM ke Precint 5 dan Precint 7 Putrajaya.

Kelebihan Kawasan
Sesuai untuk Pembangunan Rumah Teres, Rumah Semi-D, Rumah Banglo, Taman Perumahan, Bangunan Kedai dan Sebagainya.

Potensi Harga Tanah:
Harga Tanah dijangka akan meningkat kerana target pasaran untuk jualan hartanah rumah, kedai pejabat terbuka kepada semua bangsa, terbuka kepada semua negara, penduduk putrajaya ramai bekerja di jabatan awam/kerajaan. Selain itu, kedudukan tanah terletak disekitar kawasan berdekatan kemudahan awam, akses jalan & lebuhraya yang mudah, hanya beberapa KM ke lapangan terbang, pusat-pusat bandar sekitar Putrajaya, Cyberjaya, Seremban, Nilai, Bangi, Kajang dan terminal LCCT & KLIA.

Harga Tanah:
RM55.00 Per Kaki Persegi

PROSEDUR DAN LANGKAH-LANGKAH PENGURUSAN:

LANGKAH PERTAMA
Pembeli perlu menyediakan Penyata Kewangan Atau Bukti Kemampuan sebelum melawat kawasan tanah, penyata kewangan itu hendaklah diemailkan atau pos atau bawa semasa TTM (perjumpaan) dengan pihak kami, penyata boleh dihantar mengikut details seperti berikut:

Kepada:
SHIN BERSATU HOLDINGS SDN. BHD.
ATTN: ENCIK HASSANAL HASHIM IBRAHIM
66-2, Jalan Tasik Utama 7, The Trillium, Lake Fields, 
57100 Sg. Besi, Kuala Lumpur.
Email: shinbersatu@gmail.com

LANGKAH KEDUA
Setelah menerima Penyata Kewangan dari pembeli/wakil pembeli, seterusnya menetapkan temu janji tarikh, masa dan tempat perjumpaan segera secara email, cal, sms atau melalui sosial media (Whatssap / Line / Wechat) dan sebagainya.

LANGKAH KETIGA
Perjumpaan, perbincangan dan aktiviti melawat kawasan tanah.

LANGKAH KEEMPAT
Sekiranya pembeli setuju untuk membeli hartanah berkenaan, pembeli perlu menyediakan bayaran Tempahan atau Booking sebanyak 3% daripada harga tanah, bayaran dibuat di pejabat pemegang amanah atau pejabat peguam pemilik tanah.

LANGKAH KELIMA
Dalam tempoh 2 minggu atau 14 hari, peguam menyediakan surat Perjanjian Jual Beli atau SPA atau SNP. Pihak pembeli dan Pemilik tanah akan hadir untuk tandatangan SPA. Bayaran sebanyak 7% perlu disediakan oleh pembeli sebaik selesai menandatangani SPA. Pada waktu yang sama, sekiranya pembeli perlukan pinjaman menerusi bank atau instituti kewangan, maka pembeli hendaklah sedia membawa beberapa salinan dokumen untuk urusan loan. Di samping itu pembeli juga perlu ada alternetif lain untuk menyelesaikan bayaran 90% lagi bagi mengelakkan perjanjian SPA terbatal. Tempoh masa untuk menyelesaikan bayaran 90% lagi dalam tempoh masa 3 bulan dari tarikh menandatangani SPA. Sekiranya pembeli gagal menyelesaikan 90% lagi dalam tempoh yang diberikan. Pihak pembeli boleh membuat tangguhan dalam tempoh sebulan atau buat rundingan dengan pihak peguam dan pemilik tanah bagi megelakkan perjanjian SPA terbatal.

Nota Penting: Sekiranya pembeli tidak memohon pinjaman bank, baki tunggakkan boleh dilangsaikan oleh pembeli dalam tempoh 1 hingga 3 bulan dari tarikh bayaran Deposit atau Wang Pendahuluan atau tarikh perjanjian jual beli tanah (SPA).

Peringkat Pembayaran
1) Bayaran Tempahan (Booking Fee) 3%
2) Bayaran Deposit 7% daripada harga tanah semasa SPA /SNP
3) Bayaran Akhir 90% daripada harga tanah diberi tempoh 3 Bulan


LAY OUT PLAN KEDUDUKAN TANAH

JALAN UTAMA MEJADI LALUAN KE PUTRAJAYA/ CYEBERJAYA/DENGKIL/KUALA LUMPUR, JOHOR BAHRU

PERUMAHAN PERSENDIRIAN  BERDEKATAN DENGAN KEDUDUKAN TANAH

KEADAAN TANAH MASIH BERHUTAN NAMUN KEDUDUKAN TANAH MENUNJUKKAN POTENSI TANAH BERADA DI TEPI JALAN,  MENJADI LALUAN UTAMA OLEH PEKERJA DARI CYBERJAYA, PUTRAJAYA DAN LAIN-LAIN, MUDAH DILIHAT OLEH ORANG RAMAI, SEKIRANYA ADA CADANGAN UNTUK SEBARANG PEMBANGUNAN OLEH BAKAL PEMBELI. 

RUMAH-RUMAH PERSENDIRIAN BERDEKATAN DENGAN KEDUDUKAN TANAH

Bagi yang ada pertanyaan dan masih perlukan lebih penjelasan sebelum ke pejabat pemaju, anda boleh hubungi kami.

Bagi pembeli yang serius, sila hubungi kami

SHIN BERSATU HOLDINGS SDN BHD

Skype: shhimec 
Email: shinbersatu@gmail.com
Blog: http://shinproperty.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment