Friday 18 December 2015

TANAH PEMBANGUNAN KEDIAMAN DI DESA PUTRA TENGAH, BERDEKATAN PUTRAJAYA, SELUAS 10.9 EKAR UNTUK DIJUAL

TANAH PEMBANGUNAN KEDIAMAN DI  DESA PUTRA TENGAH, BERDEKATAN PUTRAJAYA, SELUAS 10.9 EKAR UNTUK DIJUAL
Maklumat Tanah:
Status Tanah Pertanian, Lot 8694 dan Lot 8695, Keluasan kedua-dua lot ialah 4.3658 Hektar atau 10.9 Ekar, Taraf Tanah Leasehold Rizab melayu, Kawasan Desa Putra Tengah, Sg. Merab, Berhampiran Putrajaya, Mukim Dengkil, Daerah Sepang, Negeri Selangor, Zooning Kediaman Tiada Halangan Untuk Pembangunan.

Kedudukan Tanah:
Keadaan tanah Masih Hutan, berada di layer pertama atau berada betul2 di tepi jalan utama Desa Putra Tengah, berdekatan Putrajaya, jarak 3KM perjalanan ke Shopping Mall Alamanda, 5KM ke Precint 5 dan Precint 7 Putrajaya. Jarak tanah dari Jalan Utama Putrajaya lebih kurang 500 Meter.

Kelebihan Kawasan:
Sesuai untuk Pembangunan Rumah Teres, Rumah Semi-D, Rumah Banglo, Taman Perumahan, Bangunan Kedai dan Sebagainya.

Potensi Harga Tanah:
Kedudukan tanah terletak disekitar kawasan berdekatan kemudahan awam, akses mudah ke jalan utama & lebuhraya uatara selatan, beberapa 20KM ke lapangan terbang KLIA dan LCCT, pusat-pusat bandar sekitar Putrajaya, Cyberjaya, Seremban, Nilai, Bangi, Kajang dan terminal LCCT & KLIA.

Harga Tanah:
RM40.00 Per Kaki Persegi

PROSEDUR DAN LANGKAH-LANGKAH PENGURUSAN:

LANGKAH PERTAMA
Pembeli perlu menyediakan Penyata Kewangan Atau Bukti Kemampuan sebelum melawat kawasan tanah, penyata kewangan itu hendaklah diemailkan atau pos atau bawa semasa TTM (perjumpaan) dengan pihak kami, penyata boleh dihantar mengikut details seperti berikut:

Kepada:
SHIN BERSATU HOLDINGS SDN. BHD.
ATTN: ENCIK HASSANAL HASHIM IBRAHIM
Email: shinbersatu@gmail.com

LANGKAH KEDUA
Setelah menerima Penyata Kewangan dari pembeli/wakil pembeli, seterusnya menetapkan temu janji tarikh, masa dan tempat perjumpaan segera secara email, cal, sms atau melalui sosial media (Whatssap / Line / Wechat) dan sebagainya.

LANGKAH KETIGA
Perjumpaan, perbincangan dan aktiviti melawat kawasan tanah.

LANGKAH KEEMPAT
Sekiranya pembeli setuju untuk membeli hartanah berkenaan, pembeli perlu menyediakan bayaran Tempahan atau Booking sebanyak 3% daripada harga tanah, bayaran dibuat di pejabat pemegang amanah atau pejabat peguam pemilik tanah.

LANGKAH KELIMA
Dalam tempoh 2 minggu atau 14 hari, peguam menyediakan surat Perjanjian Jual Beli atau SPA atau SNP. Pihak pembeli dan Pemilik tanah akan hadir untuk tandatangan SPA. Bayaran sebanyak 7% perlu disediakan oleh pembeli sebaik selesai menandatangani SPA. Pada waktu yang sama, sekiranya pembeli perlukan pinjaman menerusi bank atau instituti kewangan, maka pembeli hendaklah sedia membawa beberapa salinan dokumen untuk urusan loan. Di samping itu pembeli juga perlu ada alternetif lain untuk menyelesaikan bayaran 90% lagi bagi mengelakkan perjanjian SPA terbatal. Tempoh masa untuk menyelesaikan bayaran 90% lagi dalam tempoh masa 3 bulan dari tarikh menandatangani SPA. Sekiranya pembeli gagal menyelesaikan 90% lagi dalam tempoh yang diberikan. Pihak pembeli boleh membuat tangguhan dalam tempoh sebulan atau buat rundingan dengan pihak peguam dan pemilik tanah bagi megelakkan perjanjian SPA terbatal.

Nota Penting: Sekiranya pembeli tidak memohon pinjaman bank, baki tunggakkan boleh dilangsaikan oleh pembeli dalam tempoh 1 hingga 3 bulan dari tarikh bayaran Deposit atau Wang Pendahuluan atau tarikh perjanjian jual beli tanah (SPA).

Peringkat Pembayaran
1) Bayaran Tempahan (Booking Fee) 3%
2) Bayaran Deposit 7% daripada harga tanah semasa SPA /SNP
3) Bayaran Akhir 90% daripada harga tanah diberi tempoh 3 Bulan


Pondok Bustop Seperti Dalam Gambar Betul-Betul Berhadapan Dengan Tanah Lot 8964 Dan Lot 8965

Jari Telunjuk Dalam Gambar Menunjukan Kedudukan Tanah Lot 8964 Dan Lot 8965

Sigboard Dalam Gambar Adalah Tanah Orang Lain Yang Berhadapan Dengan Tanah Lot 8694 Dan Lot 8965

Jalan Menunjukan Persimpangan Jalan Di Desa Putra Tengah Betul-Betul Berhadapan Dengan Kawasan Tanah Lot 8694 Dan Lot 8695

Kedudukan Tanah Kelihatan Masih Berhutan, Amat Sesuai Kalau Didirikan Pembangunan Kediaman

Kedudukan Tanah Betul-betul Berada Di Bahu  Jalan Utama Di Jalan Desa Putra, Sg. Merab Putrajaya


Bagi yang ada pertanyaan dan masih perlukan lebih penjelasan sebelum ke pejabat pemaju, anda boleh hubungi kami.

Bagi pembeli yang serius, sila hubungi kami
SHIN BERSATU HOLDINGS SDN BHD
Skype: shhimec
Email: shinbersatu@gmail.com
Blog: http://shinproperty.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment